Funderingar inför NM

Jag lyssnade på New Moon sountracket idag på iPoden och så funderade jag lite på var vissa låtar skulle finnas i filmen och vissa som passade in i olika scener. Här är några;



Satellite Heart, Anya Maria
När: Borde vara när de filmar ur Edwards perspektiv, när han tar bort alla foton på honom i Bella hus. Han är ju lite "lost in the dark " då. ELLER när Edward lämnar henne i skogen. Jag kan inte riktigt välja...



No sounds by the wind, Editors
När: Den här borde vara när Bella sitter på planet hem till Forks och håller om Edward igen. Den lättnaden hon kände att de kom levande ut ur Volturi, med Edward. Den här låten har lite mäktig känsla och det får mig bara att tänka på Volturi.
"Help me to carry the fire
We will keep it alight together
Help me to carry the fire
It will light our way forever"




Slow Life, Grizzly Bear with Victoria LeGrand Slow
När: Jag tänker på de kapitlerna i boken som är Oktober, November, December, Januari. Där ingenting händer, hon försöker bara överleva utan Edward. Passar bra med titeln " Slow Life "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0