Twilight The Graphic Novel har jag köpt!

Jag var inne på SF bokhandeln idag, letade egentligen efter en manga men så fanns den där på Twilight "ståndet". Så jag köpte The Graphic Novel för 175 kronor. Vilket jag tror det är värt, mangan är mycket fint ritad och karaktärerna är nästan som jag själv tänkt de (speciellt Charlie).
Har börjat läsa tills Bella har kommit till Charlie i Forks, jag ska vänta tills ikväll då det är mörkt ute. Det är bättre läsning då, tycker jag.
Här kommer i alla fall lite fakta om boken som jag direkt lade märke till. 

                                                       

Först så inledningen som Stephenie Meyer skrev om boken. Bara jag läser de så ville jag läsa den. Läs själva: 

                              



På Baksidan av boken så står det såhär:

Alltså alla titlar, så jag funderar om det betyder att alla böcker är förkortade till en bok i Graphic Novel? Har inte velat titta på sista sidan men jag tror inte att det kan stämma. Det står ju det Volume 1 på boken och så borde väl i så fall t.ex. Eclipse heta Eclipse The Graphic Novel? Om du vet svaret, kommentera gärna inlägget!

Sedan något som jag också märkte var att Bella's truck är samma modell (årsmodell 1953)som den som var i Forks! Alltså inte den bilen som är i filmen (årsmodell 1950), som har platt motorhuvud utan den som är mer rund. En riktigt intressant detalj som gjorde mig lite överraskad och glad att tecknaren målade så.

 

Kommentarer
Postat av: Astrid Cullen

jag tror att den du har köpt är halva Twilight, alltså bara twilight :s men jag vet inte :P

2010-04-08 @ 20:07:36
URL: http://astridcullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0