Mumsiga Twilight pepparkakor i mysiga juletid!

Här kommer flera bilder av pepparkaksbaket som jag pysslade med för några dagar sedan. I början av december köpte jag nämligen två formar som hade med Twilight att göra och kom därför på idén att ha lite Twilight tema på pepparkakorna den här julen. Det är ju egentligen inte alls svårt att göra, så det kan jag verkligen tipsa!

En liten mix av allt det som kom upp i mitt huvud just då blev det!
E + B som ni kanske redan räknat ut är Edward + Bella = ♥
Fire and Ice är den fina dikten av Robert Frost från Eclipse.

Äpple och lammformen kommer från ICA Maxi, där de kostade 15 kronor om jag minns rätt. Men det fanns inget lejon!

Some say the world will end in fire,
Some say in ice.
From what I've tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To say that for destruction ice
Is also great
And would suffice

Jag kunde inte bara ha en Team Jake pepparkaka så gjorde en med Edward också ;) Körde på temat blått som ag tycker är en ganska kall färg. "Your skin is... pale white, and ice cold."
 
Sedan ett lamm med fluffig päls som ska symbolisera citatet "And so the lion fell in love with the lamb.."
  
Det var allt, så hoppas ni fick lite inspiration till pepparkaksbaket! c:

Kommentarer
Postat av: märta

Nice!

2010-12-17 @ 18:51:11
URL: http://martasphoto.blogg.se/
Postat av: märta

Livet är bra, har varit lite små sjuk nu denna vecka, förkyld som bara den. Betygen är satta och det är först nu jag kan andas ut. Puuh. Det har varit tufft sista veckan, innan betygen sattes, precis som du hade det. Nej, verkligen inte mänskligt, sjukt mycket inlämningar och prov, har stressad som bara den för att hinna med allt. Men, nu är det snart lov och livet är tipptopp! Vi får ses på lovet tycker jag!

2010-12-17 @ 20:02:23
URL: http://martasphoto.blogg.se/
Postat av: märta

Håller på att installera nya msn, tar lååååång tid. Loggar snart in!

2010-12-17 @ 20:43:29
URL: http://martasphoto.blogg.se/
Postat av: Astrid

söta!!

2010-12-18 @ 14:42:24
URL: http://astricullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0