Forks Twilight Tour del 7

                                               Forks High School, Home of Spartans

               
När bussen anlände till parkeringen där vi skulle gå av så körde chauffören precis som Tyler gör när han nästan kör på Bella. Höger, vänster, höger, vänster och så hör vi samtidigt the Score låten som är med i filmen! Det var så kul idé. Så när den väl var parkerad sa guiden: " If you don't put on your seatbelts, this will happen again!" 

När vi stod utanför skolan berättade hon att Forks High School hade stängt eftersom den inte gick att vara på övervåningen, det var för riskabelt. Men på Bellas födelsedag, den 13 september, som heter Stephenie Meyers day får man besöka nedervåningen. Då får man se matsalen där Bella först såg Cullens. På bordet där de satt fanns det en lapp där det då stod att det var deras bord. Guiden sa: "When I came there, I knew right away where the Cullen table was. It was so obvious." 
Det var lite roligt för alla som var med på turen sa samtidigt: "Aww!" 

    


Forks High School Adress: 261 S Spartan Ave Forks, Washington 98331
Forks High School Hemsida: http://www.forks.wednet.edu/fhsmain/index.htm  

Jag håller just nu på att läsa om Twilight på engelska (för första gången faktiskt, har bara läst på svenska) och det konstiga är att när jag läste den på svenska så såg jag Forks High School som är i filmerna men just nu ser jag den riktiga skolan. Det känns så underligt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0