Switzerland: under lovet

När jag åkte skidor eller snarare satt i liften så märkte jag något väldigt häftigt. Snön hade lagt sig som en liten kulle och var helt orörd och den glittrade precis som Edwards hud, som alla vampyrernas hud. Från olika vinklar såg det annorlunda ut och det var så ovanligt fint. Jag tänkte på det här citatet, det var precis samma känsla.

"Edward in the sunlight was shocking. I couldn’t get used to it, though I’d been staring at him all afternoon. His skin, white despite the faint flush from yesterday’s hunting trip, literally sparkled, like thousands of tiny diamonds were embedded in the surface."


Jag försökte fota men det syns inte speciellt bra.

Något annat som jag blev lite förvånad över var hur likt en bild på bilskyltarna som föreställde ett lejon (eller en björn?) var Cullen creast. Fast på Cullen creast så står lejonet på alla fyra medan i Schweiz så står det upp. Tungon står ut på båda två och tassarna ser ganska lika ut.   

                                                   

Det fanns tre stycken souveniraffärer i den byn vi bodde i där. I de små affärerna fanns det ganska mycket men oftast stod det Suisse (Schweiz på franska) på dem. Men jag lyckades hitta en tröja som det stod Switzerland på i alla fall! Så fanns det också en matkasse som jag tyckte hade lite Twilight tema :]





 
 
Jag köpte även en tiding som heter dream'up som hade special med Twilight och jag var tvungen att köpa den. Knapparna som man fick med och de vackra postarna, jag kunde inte låta bli.

När vi var och handlade på Coop (finns där också) så fanns det en hylla med Schweiz saker som gjorde mig uppmärksam direkt. Jag ville ha nästan allt där...  (Speciellet de två bävrarna till vänster som har Schweiz förkläde ;)

 

Det var allt om min resa till Schweiz. Jag skrev i förrförra inlägget att jag skulle "In hope of finding who i love the most " men dessvärre har det inget gett resultat. Har inte riktigt funderat på det så mycket. Det går liksom inte att dela upp de. Även fast jag är 1 % lite mer Jacob fast så när jag läser om Twilight så är man helt präglad av hur Edward är. Han är så helt otroligt underbart bra helt enkelt. Det går runt som i en cirkel, varje bok har sitt lag och snart ska jag börja på New Moon igen. Då antar jag att jag blir Team Jacob igen. Och sedan till Eclipse blir det först Edward och sedan Jacob. Lite förvirrat faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Märta

Urk på tån :@ !!!! Jag mår så bra så! Jag år mycket nöjd med mitt hår nu :D Tihihi !

2010-02-20 @ 16:49:50
URL: http://martasphoto.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Älskar knappen med Bella och Jacob på, det är min favoritbild.



MvH

Pernilla

2010-02-20 @ 17:56:51
URL: http://trueloveisforever.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack så mycket ^^

Ja, jag vet. Blev så glad idag när jag hittade just den bilden i stor poster här hemma bland mina The Twilight Saga tidningar (hade visst inte tittat igenom postrarna ordentligt haha)..



Vad var det för posters i tidningen du köpte?

2010-02-20 @ 21:58:10
URL: http://trueloveisforever.blogg.se/
Postat av: Astrid Cullen

Jag har också märkt det med snön, tänker på Edward varje gång :D

2010-02-21 @ 17:05:15
URL: http://astridcullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0