Forks Twilight Tour del 5 - La Push

It's La Push Baby!


   
(klicka på bilderna så blir de större, om inte klicka igen)

La Push:
Quileute reservat, first, second och third beach.

La Push var det sista stoppet under bussresan. Under tiden hade vi lite allsång, låten handlade om vargar som gick och köpte lite kinamat, i refrängen skulle ALLA sjunga med (annars kom hon med mikrofonen). Man skulle bara låta som en varg: " Aooooooo, aooooooo" Min bror var inte så taggad på det men jag sjöng gärna! 
Vid gränsen till La Push var det en stor skylt där de verkligen visade att vampyrer inte var välkomna. 


 
En mindre sådan skylt finns att köpa på Dazzled By Twilights nätbutik .

När vi kom till first beach var det nästan som jag trodde det skulle vara, lite mystiskt och helt enkelt vackert. Jag såg framför mig Bella och Jacob gå och prata, som hämtat ur ett kapitel i New Moon. Jag tittade flera gånger ut mot stranden och såg de. Höger om stranden låg James Island men det var ganska dimmigt så man såg inte så nära på ön.
Guiden berättade för att gå i skolan i La Push måste man sjäkva vara Quileute i blodet eller ha en förälder som gift sig med någon som har det. När vi åkte tillbaka för att äta lunch såg man hur folk bor. Och det är faktiskt väldigt fattigt, husen är inte alls stora och på trädgården ligger det mycket skräp. Jag såg till och med en liten hund sticka ut ur fönstret när vi körde förbi. Så jag tycker det är jättebra att de visar det i New Moon när Bella kommer till Jacob med motorcyklarna att det inte är ett så rikt samhälle.

När vi satte oss och åt på en liten resaturang blev jag lite överraskad hur de stavat mig namn.



Men mackan, läsken och chipsen smakade mycket bra. La Push var riktigt fint och som Forks saknar jag det mycket, även fast jag inte var där speciellt länge.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad avundsjuk jag är på dig,skulle jättegärna vilja resa dit!

2010-01-10 @ 11:52:20
URL: http://twicandy.blogg.se/
Postat av: amanda

ÅH FAN VA COOLT ATT DU HAR VART DÄR!

vill också dit, haha =D

2010-01-26 @ 22:08:45
URL: http://mangos.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0