Ett fans upplevelse i Forks under 2010

I bloggen www.finest.se/StuckinSundsvall hittade jag för ett tag sedan ett inlägg där hon skrivit om sitt besök i Forks. Tyvärr hade hon inte några bilder uppe på bloggen från besöket men inlägget är i alla fall väldigt bra!

"Grymt. Grymt. Grymt. Forks liknar inte något annat jag tidigare sett. Det är grönt. Grönt överallt. Luften är ren. Staden är omgiven av magiska berg. Och människorna har hjärtan av guld.

Det är en magisk plats där det bor ca 3000 personer (+ 8,5 vampyrer), ca 800 familjer. Idag har staden något om twilight var du än tittar. Det är Bellaburgare, Edward smoothies osv. Deras ekonomi går runt med hjälp av twilight och turisterna, är inte det magiskt? Jakt och fiske är också en big deal i Forks. De har otroligt mycket älgar, björnar, pumor m.m. De jagar uppe i bergen, som är bland det vackraste jag sett.

Under min tid i Forks hann jag se rätt mycket. Jag tog en twilight tour och fick besöka de platser Stephanie Meyer valt ut och använt i böckerna. Det var Bellas hus, familjen Cullens hus, sjukhuset, polisstationen, Forks outfitters, Bellas bil, Jacobs hus, treaty line, La Push, Rialto beach, Forks skylten, high school m.m. Jag åkte även ut på andra äventyr. Träffade två tjejer från England. Tillsammans med dem tog vi en liten trip tillbaka till La push och den kända FIRST BEACH. För er som är helt okunniga är det stranden Bella och Jacob vandrar på när Bella för första gången hör talas om the cold ones. Varken ord eller bilder kan beskriva stränderna i La Push. De är så fantatiskt vackra att jag tappade hakan om och om igen. Vattnet ser så stillsamt och härligt ut men egentligen är det svinkallt och fullt av underströmmar. Jag såg Rialto beach, First beach och Third Beach i La Push. Magiskt. Third beach besökte jag med Tim, en vän till ägarna av Huckleberry lodge där jag bodde, efter att vi varit uppe på bergstopparna - Han hämtade upp mig klockan 05.45 vid min stuga en morgon och vi åkte ut på äventyr. Efter drygt en timmes bilresa, med fruktansvärt mycket uppfört, var jag på bergstopparna av Olympic Mountains som går bla runt om Forks och i WA. Det var.. Jag vet inte. Jag har inga ord som kan beskriva det.  Rakt framför mig såg jag Mount Olympus, 2427 m högt. Ett berg med glaciär. Så vackert. Allt var så vackert. Det var så grönt, så stillsamt, så rent. Häftigast av allt var att se hur moln gick igenom bergen och låg som bomull nedanför topparna. Där jagar de. Bland dessa berg jagar invånarna. De är bland annat här de jagar älg och björn. Rätt häftigt.

Jag har nämnt att alla är så snälla. Folket är så trevliga och generösa. Kvinnan i Forks som jobbar för Huckleberry lodge som sköter bokningar, Jan, hjälpte mig otroligt mycket via mailen innan jag kom till Forks. Det var roligt att äntligen få träffa henne och få ett ansikte, haha. Hon tog mig till Hoh rain forest. Det är en av USA:s få regnskogar. Grönt. Underbart. Vackert. Så glad över att jag fick se det. Hoh rain forest är cirkus en timme från Forks och det är inte lätt att ta sig dit om man inte har bil, eller Jan som jag, hiho. Min sista kväll i Forks bjöd även Jan och hennes man mig på middag på en av de få restaurangerna. Helt ärligt så var det en av de godaste pastarätterna jag ätit. Men hur gulligt är inte det egenligen? Bjuda en människa hon inte alls känner på middag? De tog hand om mig mer än mycket väl. Jag kunde inte hamnat i bättre händer. Hon körde mig även till bussen när det var dags att åka till Port Angeles och flygplatsen för att jag skulle slippa släpa min tunga väska. Då hade hon även kollat upp om flyget skulle funka denna dag (det strulade på vägen dit pga för mycket dimma) och vilken buss i Port Angeles jag skulle byta till och gav mig frukost! Fick även en kalender med otroligt vackra bilder från olika plaster i Forks och La Push som minne.

Utöver allt detta har jag vandrat runt i staden, sett platser, tagit en massa bilder, haft två middagar ute, runt en eldstad där jag bodde med andra gäster och ägarna. Jag har skjutit riktig pilbåge, sett älgar och mycket mer.

Jag hade 5 fantastiska dagar och jag längtar tillbaka hela tiden. Jag kommer att åka tillbaka. När jag var där regnade det en av dagarna, annars hade jag sol sol och sol. Det var konstigt. Det är sällan sol i Forks. Antar att det är anledningen till att jag aldrig träffade på någon vampyr.."

Välsignad av Forks. Efter ett besök där är man fast, beroende. Man vill tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Astrid Cullen

ååh, jag vill jag vill jag vill!! tyvärr så vill ingen annan i min familj -.-'



AGNÈS!! HAR DU SETT OMSLAGET TILL FOREVER?!?!?! Känner att vår blogg inte riktigt går som vi tänkt oss ^^ hehe...

2011-01-06 @ 14:00:27
URL: http://astridcullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0